سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاور بانک خورشیدی چیست؟

پاوربانک خورشیدی یک وسیله ذخیره‌ سازی انرژی است که انرژی را از خورشید که یک منبع تجدید پذیر است , دریافت می‌کند و از آن برای شارژ وسایل الکترونیکی مختلف مانند تلفن، تبلت، لپ‌تاپ، لامپ، تلویزیون و غیره استفاده می‌کند.

پاوربانک خورشیدی معمولا به اندازه کافی قابل حمل هستند تا در مواقع لزوم از آنها استفاده شود، اما برخی از آن ها دارای ظرفیت بیشتری و در نتیجه بزرگ هستند و باید در یک نقطه مستقر شوند. پاوربانک‌های خورشیدی در ظرفیت‌های مختلف (معمولاً بین 1000 تا 50000 میلی‌آمپر ساعت) تولید می شوند. برای خرید پاور بانک اورجینال می توانید وارد سایت ایران بابا شوید.

پاوربانک خورشیدی چگونه کار می کند؟

پاوربانک خورشیدی به وسیله ی پنل های خورشیدی که درون آن ها تعبیه شده است , نور خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند . پنل های به کار رفته در پاوربانک های خورشیدی , اغلب از سلول های فتووالتاییک استفاده می کنند که توانایی تبدیل نور به انرژی الکتریکی را دارند. سپس انرژی الکتریکی تولید شده از این پنل ها در باتری ذخیره می شود.

مزایای پاوربانک خورشیدی

·         در شرایط بحرانی که به برق دسترسی ندارید با نور خورشید شارژ می شود

·         گزینه ی عالی برای شارژ کردن دستگاه های شما در سفر و کمپ

·         همگام و دوستدار با محیط زیست می باشد

·         در مدت زمان طولانی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.

معایب پاوربانک خورشیدی

·         وابستگی به نور خورشید

·         زمان شارژ کمی طولانی تر نسبت به سایر پاوربانک ها

·         هزینه خرید آن نسبت به سایر پاوربانک ها کمی بالا می باشد

·         در روز های ابری کاربری آن نصف می شود ( اما همانطور که گفته شد می توان آن را با برق نیز شارژ کرد و هم چنین اکثر آن ها قابل شارژ با نور مصنوعی نیز می باشند)

ظرفیت شارژ پاوربانک خورشیدی

بیشتر پاوربانک های خورشیدی قابل حمل را نمی توان برای شارژ با توان بالا و ساعت های طولانی استفاده کرد. قابل ذکر است که قابل حمل بودن پاور بانک ها یکی از دلایلی است که مردم از آن استقبال خوبی کرده اند. به همین دلیل است که پاوربانک های خورشیدی با اندازه بزرگ به طور دائم یا موقت در یک مکان مشخص مستقر می شوند.

شما می توانید از پاوربانک خورشیدی بزرگ در خانه خود در کنار برق معمولی استفاده کنید. و حتی اگر پاوربانک خورشیدی شما ظرفیت فوق العاده بالایی دارد، حتی می توانید به فکر خارج شدن از شبکه برق باشید. به این ترتیب، شما مجبور نخواهید بود قبض برق را بپردازید.

کسانی که در مناطق روستایی بدون برق زندگی می کنند می توانند به راحتی یک پنل خورشیدی بزرگ در خانه خود نصب کنند تا زمانی که دستگاه برق خورشیدی آنها انرژی خورشید را ذخیره می کند، برق دریافت کنند. اگر فقط نیاز به شارژ دستگاه های کوچک مانند تلفن همراه خود دارید، پاوربانک های خورشیدی کوچک با ظرفیت کم تر مناسب شما می باشند.

پاوربانک های خورشیدی با ظرفیت کم تربه اندازه کافی قابل حمل هستند تا در یک کیف کوچک، کیف پول یا حتی جیب شلوار شما قرار بگیرند. این به این معنی است که هر موقع که نیاز به استفاده از پاوربانک دارید می توایند از آن استفاده کنید.

اگرچه پاوربانک‌های خورشیدی بسیار کوچک انرژی کمتری در خود نگه می‌دارند، اما همچنان به اندازه کافی یک یا چند دستگاه شما را شارژ می‌کنند. ظرفیت پاوربانک خورشیدی به برند و کیفیت محصولی که خریداری می کنید بستگی دارد. برندهای معروفی مانند Environc به دلیل کیفیت و دوام پاوربانک های خورشیدی خود مشهور هستند.