سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شستن فرش در خانه با شامپو فرش

بهترین زمان برای تمیز کردن فرش، هفته ای یک بار جارو کشیدن آن است. در صورتی که در منزل خود فرزند کوچک دارید و یا از حیوانات خانگی نگهداری می کنید، این مدت زمان کوتاه تر می شود.

همچنین در صورتی که هر گونه لکه یا کثیفی، مثل لکه جوهر یا لکه چربی، روی فرش شما ایجاد شد، در کوتاه ترین زمان ممکن باید نسبت به تمیز کردن آن اقدام نمایید. در غیر این صورت، احتمال تثبیت لکه وجود داشته و کار شما سخت تر خواهد شد.

علاوه بر این، حدودا هر شش ماه یک بار نیز باید نسبت به شستشوی اساسی فرش های خود اقدام نمایید. این کار را می توانید خودتان به صورت مستقل در خانه انجام داده و یا به قالیشویی ها واگذار کنید.

7مرحله شستن فرش در خانه با شامپو فرش

برای شستن فرش در خانه می توانید از مراحل زیر پیروی کنید:

یک سطل آب گرم، ابزار شستشو و مواد شوینده آماده کنید. ابزار لازم برای این کار شامل برس، مسواک قدیمی، حوله تمیز، بطری اسپری و جارو برقی می باشد. همچنین به عنوان ماده شوینده می توانید از شامپو فرش و یا مقداری جوش شیرین همراه با مایع ظرفشویی استفاده نمایید.

کل سطح فرش را به صورت منظم جارو بکشید. مطمئن شوید که هیچ ذره اضافی روی فرش باقی نمانده باشد.

شامپو فرش را با آب گرم ترکیب کرده و در یک بطری اسپری بریزید. در این مرحله می توانید از ترکیب جوش شیرین و مایع ظرفشویی نیز به جای شامپو فرش استفاده نمایید.

محلول را روی فرش اسپری کنید تا کل سطح آن را بپوشاند.

با یک مسواک قدیمی یا برس، به آرامی روی فرش بکشید تا تمیز شده و روی آن کف کند.

فرش را کمی خیس کنید تا کف آن از بین برود. توجه داشته باشید که رطوبت آن باید به اندازه ای باشد که لکه ها و کثیفی های سطح آن پاک شود. سپس محلول پاک کننده را به آرامی روی آن اسپری کنید.

صبر کنید تا فرش کاملا خشک شود. سپس روی آن را مجدد جارو بکشید. توجه داشته باشید که کیسه جارو برقی باید خالی باشد تا بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.