سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش شستشوی فرش دستباف در منزل

همانطور که در ابتدا بیان کردیم شستشوی فرش آن هم فرش دستباف کاریست که بهتر است زیر نظر متخصص این کار انجام پذیرد. این فرش‌ها به علت آنکه الیاف به کار رفته در آن‌ها طبیعی است و هنر دست هستند باید خیلی مراقب آن‌ها بود. یکی از راه‌های مراقبتی، استفاده از خدمات مراکز قالیشویی است چراکه متخصصین این مجموعه می‌توانند بهترین روش شستشو را برای نوع فرش شما ارائه دهند و از بهترین مواد شوینده برای شست و شوی فرش شما استفاده کنند.

اگر رشت و حومه هستید ساکن هستید، برای استفاده از معتبرترین مراکز قالی شویی در تهران به راحتی با مراجعه به صفحه تماس قالیشویی رشت ویا با کمی پرس و جو و تحقیق، چه در فضای وب و چه از اطرافیان از معتبرترین مراکز قالیشویی در شهر خود مطلع شده و به دلخواه از خدمات یکی از مراکز موجود بهره گیرید و اما شستشوی فرش دستباف در منزل چگونه است؟

برای شستشوی فرش دستباف قبل از شروع باید توسط یک مکنده مانند جاروبرقی گرد و خاک موجود روی فرش خود را تا آنجایی که می‌توانید پاک کنید. بعد از انجام این کار باید مطمئن شوید که فرش شما به طور کامل خشک است و هیچ قطره آبی در آن وجود ندارد. برای شستشوی فرش دستباف خود می‌توانید از شامپو فرش‌های خاصی که مخصوص فرش‌های دستباف است استفاده کنید، چراکه این نوع از شامپو فرش‌ها PH مناسبی دارند و از خراب شدن رنگ و بافت فرش جلوگیری می‌کند.

فرش را درون یک وان با آب ملایم و شامپو فرش قرار دهید و سپس با دست، به طور ملایم فرش خود را ماساژ دهید. این کار کمک می‌کند تا کثیفی‌های سطحی از روی فرش شما پاک شود. در ضمن می‌توانید در صورت نیاز از یک برس نرم استفاده کنید تا پاک کردن فرش را برای خود راحت‌تر کنید. علت اینکه این مرحله را بیان کردیم آن است که آلودگی‌های سطحی ممکن است به هنگام شست و شو به عمق بافت فرش نفوذ کنند و پاک نشوند پس با انجام این روش مطمئن خواهید بود که فرش از آلودگی‌های سطحی پاک شده است.

سپس می‌توانید با شامپو فرش مورد نظر، فرش خود را با دقت بشویید و تمامی آلودگی‌های موجود را از بین ببرید. بعد از انجام این کار با استفاده از آب، فرش خود را به دقت شستشو داده تا تمامی شامپو فرش‌ها و آلودگی‌های دیگر حذف شوند. در صورت نیاز می‌توانید حتی عملیات شستشو را تکرار کنید ولی حواستان باشد که هرگز برای خشک کردن فرش هرگز آن را در معرض مستقیم نور آفتاب قرار ندهید.

صرفه‌جویی در هزینه: با شستشوی فرش در منزل می‌توانید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید، چراکه شستن فرش در خانه با وجود تهیه مواد شست و شو جهت این کار، هزینه کمتری نسبت به خدمات مراکز قالیشویی برایتان خواهد داشت.

صرفه‌جویی در زمان: اگر فرش خود را در منزل شست و شو دهید، می‌توانید با انجام این کار زمان بیشتری را برای خود ذخیره کنید، چراکه شستن فرش در مراکز قالیشویی اول از همه احتیاج به ثبت سفارش دارد و بعد از انجام این کار باید پرسنل مراکز قالیشویی برای حمل و نقل فرش شما به منزلتان بیایند و حتی شستشوی فرش در این مراکز مدتی زمان می‌برد، اما شما می‌توانید به راحتی با شستن فرش در منزل کار را به سرعت انجام دهید و در زمان صرفه جویی کنید.

 کنترل بهتر بر روی کیفیت شستشو: با شستشوی فرش در منزل می‌توانید به صورت مستقیم کیفیت شستشوی فرش خود را نظاره کنید و خیال خود را از بابت کیفیت روند شست و شو راحت سازید